Je hebt het vast al vaker gehoord, maar marketing content is ‘king’. Ieder jaar komt dit ook weer terug in de SEO trends en blijft het onmisbaar. Het schrijven van content is een basisbehoefte geworden voor bedrijven en marketing. Zonder content mis je een belangrijk stuk van je marketing strategie. Vroeger was het nog zo dat content niet super belangrijk was en dat de kwaliteit voor Google weinig van invloed was. Dit is al enige tijd niet meer het geval, want Google wordt steeds slimmer. Zo kan Google steeds beter ‘goede’ van ‘slechte’ content onderscheiden. In dit artikel bespreken wij waarom content marketing belangrijk is voor je bedrijf en marketingstrategie.
-
Je vindbaarheid
De reden voor content marketing is de vindbaarheid van je website. Goede content op je website heeft namelijk positieve invloed op de zoekresultaten in Google. Wil je hoger scoren in de organische resultaten? Dan is het goed om eens kritisch naar je huidige content te kijken. Waarschijnlijk zijn er nog optimalisatie mogelijkheden te vinden.
-
Conversie optimalisatie
Als je goede content schrijft heeft het uiteindelijk een doel. Er zijn verschillende doelen die hieraan verbonden kunnen zijn, maar een doel is conversie. Door je bezoeker goed te informeren kan dit resulteren in een band. Bezoekers kunnen sneller een product daardoor accepteren waardoor je conversie kan worden verhoogd.
-
Ondersteuning voor je social media
Als je content maakt kan je dit vervolgens delen op meerdere social media platformen. Zo breng je mensen die geïnteresseerd zijn op de hoogte van de ontwikkelingen op je website. Dit is ook goed om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Ook kan dit meer verkeer opleveren naar je website.
Ben je zelf geen ‘king’ in het schrijven van unieke en goede content? Dan kan je ook je content marketing uitbesteden. Door specialisten in de huren kost het jou minder uitzoekwerk en weet je dat het goed is.