Iedereen wil meer bezoekers op hun website, dat is logisch. Want hoe meer bezoekers, hoe meer je verkoopt. Of je nou een dienst aanbiedt of een product. Meer bezoekers is altijd gewenst. Meer bezoekers kun je natuurlijk krijgen door zichtbaar te zijn. Dit kan door zichtbaar te worden in Google, maar dit kan ook via advertenties. Over dit laatste gaan we in deze blog wat dieper op in.
Online adverteren, wat houdt dat in?
Online adverteren is adverteren op online op verschillende websites. Mensen in alle leeftijdscategorieën zijn eigenlijk wel online te vinden. Wil je een bepaalde doelgroep aanspreken? Dan is online adverteren altijd een goed idee. Waar vroeger geadverteerd werd in kranten en andere fysieke bladen, wordt er tegenwoordig vooral geadverteerd online. Denk bijvoorbeeld aan adverteren bij RTL, of bij online kranten zoals de Telegraaf. Iedereen raakt steeds meer vertrouwd met online winkelen en daarom blijft dit ook alleen maar stijgen. Online zichtbaarheid is dus erg belangrijk als je een website of webshop hebt.
Voordelen van online adverteren
Online adverteren brengt veel voordelen met zich mee. Je kunt de investering namelijk dubbel terugverdienen als je het goed doet. We hebben een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet:
- Je kunt een specifieke doelgroep benaderen, gericht adverteren
- Groot bereik, aangezien iedereen tegenwoordig online actief is
- De resultaten zijn meetbaar
In tegenstelling tot offline adverteren, zijn online advertenties meetbaar. Je weet precies wie de advertenties heeft gezien en wat je eraan verdiend hebt. Zo kun je ook gemakkelijk bijhouden of de investering uit kan of niet.
Verschillende doelen
Je kunt verschillende doelen hebben om te gaan adverteren. Zo kun je kiezen voor naamsbekendheid creëren, leads genereren of potentiële klanten beïnvloeden. Het is belangrijk om je voor een bepaalde campagne te focussen op 1 doel. Verschillende kanalen kunnen namelijk interessant zijn voor verschillende doelen. Bepaal dus goed je doel als je begint met online adverteren.