Narrowcasting schermen zijn schermen die speciaal ontworpen zijn voor het verrichten van zware taken in de commerciële segmenten. Elk jaar worden de schermen een stuk dunner, krachtiger, lichter, energiezuiniger, maar bovenal, veelzijdiger. Dit soort schermen zorgen voor een geoptimaliseerde impact van content door de ieder jaar verbeterde prestaties.
Wat is narrowcasting, en wat maakt het bijzonder?
De schermen hebben een beeld dat helderder en duidelijker dankzij een vrij hoge lichtsterkte. Dit is exact wat jouw advertenties of content nodig heeft om er uit te springen en om de aandacht te trekken. De lichtopbrengst van een regulier scherm is over het algemeen genomen slechts 200 nits. Dit terwijl die van narrowcasting schermen boven de 1000 uit kunnen komen.
Hoe belangrijk is narrowcasting?
Om te begrijpen hoe belangrijk dit wel niet is, geven we je een klein voorbeeld. Een nit is een meter voor de hoeveelheid in licht, genomen over één vierkante meter. Wanneer je licht uit de vlam van een kaars zou halen, en dit gelijk over één vierkante meter zou verspreiden, dan zou je 1 nit hebben. Wanneer je hier 1000 extra kaarsen aan toe zou voegen, en deze over één vierkante meter zou verspreiden. Dan heb je de uiteindelijke lichtopbrengst die een narrowcasting scherm in staat is de produceren.
Door het gebruik van op zijn minst vier keer zoveel nits, beschikt een narrowcasting scherm over de capaciteiten om een grotere lichtuitstraling te geven en een veel gewaagder beeld te creëren.
Bovendien staan er een hoop schermen tegen een grote vijand: zonlicht. De lichtopbrengst van dit soort schermen is zo intens, dat het daadwerkelijk mogelijk is om terug te vechten tegen zonlicht, en dit gevecht ook te winnen. Vaak blijft de content gewoon nog helemaal goed zichtbaar.
Expertise van een narrowcasting bedrijf.
Je kunt ook overwegen om een gespecialiseerd narrowcasting bedrijf in te huren om alles voor je te regelen. Je kunt de schermen zelf kopen, maar wanneer je ze huurt bij een narrowcasting bedrijf nemen zij vaak ook de service uit handen. Op deze manier heb je te maken met specialisten die jouw content naar een hoger niveau kunnen brengen.
Je kunt de schermen ook kopen zodat ze compleet in je eigen bezit zijn, maar er zij ook bedrijven die enkel de service verlenen. Dan koop je als het ware enkel de expertise, maar deze kan wel helpen om die extra puntjes die de ‘’wow-factor’’ kunnen doen opbloeien aan te pakken.
Tot slot
Dus, heeft het toegevoegde waarde? Jazeker wel. Het narrowcasting kan content echt een stuk interessanter maken. Als bedrijf kan het zorgen voor meer interesse van klanten, en het is allround een goede investering die bijdraagt aan een betere uitstraling.